Berichten over research

  1. smi_23_paars.jpg.webp

    Een kwart van de Belgen tussen 16 en 39 jaar die influencers, content creators of celebrities volgen op sociale media, kocht de voorbije drie maanden iets door hun toedoen. Die influencers hebben niet enkel een belangrijke commerciële impact, ze zorgen voor een gezondere levensstijl. Dat blijkt uit onderzoek van Arteveldehogeschool en Comeos bij 5.663 Belgen tussen 16 en 39 jaar. 

    Lees meer over "SMI Barometer: Influencers kunnen zorgen voor gezondere levensstijl"

    Tags:

  2. imecdigimeter2023_Newsletter_440x320.png

    De imec.digimeter brengt jaarlijks de trends rond bezit en gebruik van media en technologie in Vlaanderen in kaart. 2.835 Vlamingen werden bevraagd. We zetten enkele belangrijke resultaten op een rijtje. 

    Lees meer over "Digitale trends in Vlaanderen volgens de imec digimeter"

    Tags:

  3. Legal_Newsletter_440x320.png

    In een Open Brief, gericht aan de FOD Economie, kaarten ACC en FeWeb het persbericht aan waarin de FOD een zeer éénzijdige samenvatting maakt van de Belgische resultaten van een onderzoek, uitgevoerd door de Europese Commissie. Het onderzoek betrof het al dan niet naleven van de wettelijke verplichtingen door de Influencers in de verschillende lidstaten.

    Lees meer over "ACC en Influencer Marketing Alliance by FeWeb kaarten éénzijdige weergave resultaten Influencers-onderzoek aan"

    Tags:

  4. SMIBarometer2023_Website_Event_Small_804x528.png

    Een kwart van de Belgen tussen 16 en 39 jaar die influencers, content creators of celebrities volgen op sociale media, kocht de voorbije drie maanden iets door hun toedoen. Die influencers hebben niet enkel een belangrijke commerciële impact, ze zorgen voor een gezondere levensstijl. Dat blijkt uit onderzoek van Arteveldehogeschool en handelsfederatie Comeos bij 5.663 Belgen tussen 16 en 39 jaar.

    Lees meer over "Influencers kunnen zorgen voor gezondere levensstijl"

    Tags:

  5. SMIBarometer2022_Website_article_300x200.png

    Het is vooral de authenticiteit en de selectiviteit in influencer marketing dat de jongeren appreciëren, terwijl ze wel degelijk bewust zijn van het commerciële karakter. Dat blijkt uit de SMI Barometer 2022. Arteveldehogeschool en Comeos onderzoeken jaarlijks de adoptie, het gebruik en de evaluatie van social media en influencer marketing bij Belgische jongeren.

    Lees meer over "SMI Barometer: 87% van de jongeren volgt social influencers"

    Tags:

  6. Digimeter2021_Website_article_300x200.png

    Facebook wordt bij jongeren alsmaar minder populair ten voordele van TikTok. En de Vlaamse streamingdienst Streamz moet het afleggen tegen Disney+. Het zijn enkele opvallende tendensen in de jongste digimeter, het jaarlijkse onderzoek van imec naar het mediagebruik bij 3.000 Vlamingen ouder dan 16 jaar.

    Lees meer over "imec.digimeter: Facebook verliest terrein aan TikTok, Disney+ populairder dan Streamz"

    Tags:

  7. InfluencerMarketingGirl_Website_article_300x200.png

    Influencermarketing is bij Belgische jongeren het stadium van ‘hype’ ontgroeid. 85% volgt minimaal één influencer. Dat is een stijging van 5% in vergelijking met de Vlaamse cijfers van vorig jaar. Bovendien geeft meer dan één op vier van de Belgische jongeren aan tijdens de voorbije drie maanden iets gekocht te hebben door toedoen van een influencer. Ook dat getal stijgt. De beperking van fysieke sociale interacties door Covid19 is meer dan waarschijnlijk de grote versneller.

    Lees meer over "Eén jongere op 4 laat zich bij aankoop leiden door een influencer"

    Tags:

Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Sluiten